Langkah Biar Betul

>> Tuesday, December 1, 2009

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. Kita panjatkan puji dan syukur kehadrat Allah SWT, memuji dan mengagungkanNya. Kita memohon petunjukNya dan mengharap keampunanNya juga meminta ke`afiatan dan kesihatan yang berterusan di dalam agama baik di dunia mahupun di akhirat.

Selawat dan salam ke atas junjungan besar penghulu kita nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga dan keturunan baginda sekaliannya.

Pertamanya, syukur ke Hadrat Allah atas kurnianya maka kami dapat menubuhkan cawangan Darussyifa` dan menyiapkan blog ini, juga atas cadangan mereka yang menyokong dan menolong kami, Alhamdulillah.

Dunia sekarang maju dengan pelbagai ilmu dan teknologi, walaupun begitu tidak dinafikan ilmu serta kaedah perubatan yang tidak berasaskan syarak masih banyak diamalkan oleh masyarakat melayu.

Dengan adanya satu alternatif penubuhan ini, semoga sedikit sebanyak ia dapat mengembalikan kesucian amalan dan kaedah perubatan umat Islam khususnya di daerah bongsu Terengganu iaitu Setiu. Buat masa ini, kerja-kerja mengemas rumah yang akan dijadikan tempat rawatan sedang berjalan. InsyaAllah beberapa minggu lagi Darussyifa` Setiu akan beroperasi secara rasmi pada hari Sabtu bertempat di Pusat Rawatan Islam di hadapan Sek. Keb. Kg. Buloh, Bandar Permaisuri,Setiu, Terengganu.

Sabda Rasulullah S.A.W Mahfumnya : Seandainya salah seorang daripada kamu berjalan bersama saudaranya dengan tujuan untuk menunaikan hajat keperluannya maka ianya (perbuatan ini) adalah lebih afdal daripada beriktikaf di masjid ku ini untuk tempoh dua bulan. ( Hadis diriwayatkan oleh al Hakim dan beliau menyatakan Isnad hadis ini sahih)

Semoga Allah SWT mengurniakan sepenuh keberkatan dan rahmat Nya kepada kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah.
Ingatlah kepada Allah nescaya Allah akan mengingatimu.

0 comments:

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP